"

Komentář: Content Marketing v praxi

02. 05. 2017 , aktualizace: 23. 11. 2017 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

Dejte lidem, co chtějí, a řekněte jim, co chtějí slyšet. 

Základním problémem, se kterým se potýká drtivá většina drobnějších brněnských podnikatelů, je absence plánu. Firemní komunikace pak v praxi postrádá hlubší myšlenku, koncept, směr… Jednotlivé kroky jsou nahodilé. Výsledek je roztříštěný, neucelený a mnohdy nepříliš funkční.

V rámci projektu CentrumBrna.cz jsme absolvovali s partnery většinu školení. Po absolvování základních operací řešíme, zda má daná osoba jasnou představu, vizi, koncept a plán, který chce prostřednictvím tohoto nástroje naplnit.

Počet případů, kdy jsme dostali odpověď, se kterou jsme byli spokojeni, se dají spočítat na prstech jedné ruky.

Není to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá

Když to hodně zjednodušíme, dá se říct, že content marketing (obsahový marketing) je pro většinu dnešních podnikatelů srozumitelný jako digitální hodinky pro lovce mamutů. Základní definice, poučky a pravidla jsou sice jednoduché, ale „proč“ a „jak“ uvést marketingovou komunikaci založenou na kvalitním obsahu v život, je už poněkud abstraktní.

Důvod „proč“ je jednoduchý, kvalitní obsah je pro uživatele internetu (a především sociálních sítí) atraktivní. Přitahuje jejich pozornost a motivuje je takovou informaci sdílet bez další nutné motivace, či vložené energie, nebo (nedej bože) peněz.

Mluvte jazykem svého kmene

Osobní reference. Sen každého podnikatele. Rekrutování zákazníků touto metodou je přeci nejlepší a nejlevnější. Málo kdo si ale uvědomuje souvislost s obsahovým marketingem. Běžně nevyužitý potenciál tak zůstává pouze v úzkých kruzích uspokojeného zákazníka.

Jaká je ona souvislost a kde vězí onen potenciál? Vždyť přece spokojený zákazník generuje a sdílí OBSAH.

Jaký je rozdíl mezi obsahem, který běžně generují a sdílí podnikatelé a obchodníci? Sáhněte si do svědomí a odpovězte si. Do jaké míry kopíruje obsah sdělení Vaší firmy, obsah sdělení Vašeho spokojeného zákazníka?

Z naší zkušenosti a pohledu: 99% firemní komunikace směrem k zákazníkům a veřejnosti tvoří čistokrevná přímočará reklama, obchodní sdělení, sleva. Odosobněné, bez emoce, bez příběhu.

Příběh vs. sleva

Poslední dobou čím dál hlasitěji slýcháme, že český člověk neslyší na nic jiného než na slevu. Ale na co jiného by taky měl slyšet, když mu nikdo nic jiného neříká? Kdo skutečně umí ocenit svou značku? Kdo dokáže prodat kvalitu služby, produktu a servisu?

Kolik firem se prezentuje hodnotami, na kterých stojí? Kolik firem umí komunikovat emoce svých spokojených zákazníků?

Kdo z vás, kdož se staráte o blahobyt a hlavně odbyt svých firem a provozů se vůbec zamyslel nad tím, proč se neprodáváte podobně, jako vás prodávají vaši spokojení zákaznici?


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI